تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

حمام فین کاشان

حمام فین کاشان

حمام های تاریخی کاشان، از جمله آثار باشکوهی هستند که در دوران صفوی مورد ستایش جهانگردان داخلی و خارجی تور اصفهان گردیده، به طوری که شاردن فرانسوی می‌گوید : «گرمابه های کاشان فوق العاده عالی ، خوب و تمیز هستند». این حمام ها با معماری عالی ویژگی‌های خاص یکی از پنج عنصر اصلی شهر (مسجد، بازار، خانه، حمام، آب انبار) به شمار می‌آید و از مهمترین دیدنی های اصفهان به شمار می آیند. از جمله حمام‌های معروف کاشان می‌توان به حمام باغ فین اشاره کرد. این حمام قدیمی به خاطرقتل میرزا تقی‌خان امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در ۲۰ دی ۱۲۳۰ هجری خورشیدی مشهور است.

حمام فین کاشان

در قسمت جنوبی باغ فین دو حمام وجود دارد که به حمام کوچک و بزرگ معروف است، حمام کوچک از آثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین ساخته شده‌است. حمام بزرگ در دوران قاجاریه به وسیله فتحعلی شاه ساخته شده‌است. حمام کوچک آن از حیث معمارى چندان مهم نیست؛ اما حمام بزرگ آن با ستون‌هاى مرمرى و سقف نقاشى شده، بسیار جالب توجه است. در حمام کوچک باغ فین واقعه قتل امیرکبیر (قهرمان مبارزه با استعمار در دوره قاجار) روى داده است و از این حیث، ارزش و اعتبار تاریخى دارد.

حمام فین کاشان

حمام بزرگ مخصوص امرا و حمام کوچک اختصاص به استفاده خدام داشته‌است. در هر یک از حمام‌ها قسمت‌هایی شامل ورودی، گرمخانه، آبنما، خزینه، محل نظافت و سربینه (رختکن) به چشم می‌خورد. کانال‌هایی جهت تعویض آب خزینه‌ها و حوضچه‌ها در کف حمام‌ها وجود دارد. دیوار حمام‌ها با عایق رطوبتی مخصوص - ماسه، آهک یا ساروج - پوشانده شده‌است. این حمام دارای دالان‌ها و راهروهای زیادی است و معماری زیبایی دارد. بنای حمام فین در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۱۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. درپی تلاشی چندساله، یونسکو نیز در سال ۲۰۱۱ میلادی، باغ فین را، که حمام فین نیز در آن مجموعه قرار دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کرد.

 حمام فین کاشان


حمام فین کاشان

حمام فین کاشان

همه چیز در مورد سفر با قطار در ایتالیا

سفر با قطار در ایتالیا

ایتالیا چندین خط با قطارهای سریع داره، یکی از سریعترین قطارهای جهان نیز در ایتالیا قرار داره. این قطار می‌تونه با سرعت ۳۰۰ کیلومتـر بر ساعت حرکت کنه. این قطار بین دو شهـــــر فلورانس و میـــــلان کار می‌کنه و می‌تونه مسیر ۳۰۶ کیلومتری رو در مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طی کنه. در ایتالیا دو نوع قطار تندرو وجود داره. قطارهای NTV و خانواده Frecciarossa
سفر با قطار در ایتالیا

سفر با قطار در ایتالیا

firefox_screenshot_2015-10-18t06-57-48-675zسیستم ریلی در ایتالیا بسیار توسعه یافته و تقریبا همه شهرها چه کوچیک و چه بزرگ با خط آهن به هم متصل شدن به طوری که عملا حمل و نقل جاده ای مسافر به اون شکلی که تو ایران وجود داره، اونجا نیست. کافیه قبل از سفر یه سر به سایت راه آهن ایتالیا بزنید. با یه جستجوی ساده و البته کمی حوصله می تونید قطارهایی با قیمت فوق العاده پیدا کنید. اگه با تور اروپا و یا تور ایتالیا سفر کردین، برا دیدن شهرهای مختلف از قطار استفاده کنین. البته قیمت های مناسب قطار تو ایتالیا و مردم سحر خیز این کشور باعث میشه همیشه شاهد پر بودن صندلی ها باشید. یادتون باشه در ایستگاه قطار تو ایتالیا باید قبل سوار شدن بلیط رو تو دستگاههای کنار دیوار سکو رجیستر کرد و گرنه جریمه سنگینی از طرف متصدی مورد انتظاره. البته یه راه دیگه هم داره که اگه خدای نکرده نتونستید بلیطتونو رجیستر کنید، با خودکار روی بلیط تاریخ و ساعت سوار شدن رو بنویسید تا مامور قطار وقتی بهتون رسید اونو نشون بدید.

سفر با قطار در ایتالیا

سفر با قطار در ایتالیا

  8izk4oj8tقطارها در ایتالیا هم مثل همه جای دنیا، قیمت های مختلف – کلاس های مختلف و سرعت های مختلفی دارند. بسته به همین شرایط قیمت هاشون هم فرق میکنه. اما قطاری که به صرفه هست. قطاریه به نام رجوناله ولوچه تقریبا به همه شهرهای ایتالیا یا مستقیم داره یا با ۲ قطار. میتونید بلیط این قطارهارو با قیمت های خیلی مناسب تهیه کنین. البته کلاس دو ۲ ارزون تره. از  ویژگی های دیگه این قطارها اینه که تا چند ساعت اگه خدایی نکرده از قطار جا بمونید میتونید از همون بلیط استفاده کنین و با قطار بعدی برید. تقریبا هر ۴ ساعت هم یه حرکت داره. وقتی به سالن اصلی ایستگاه رفتین از روی تابلو اعلانات هم میتونید برنامه تمام قطار ها و ساعت هاشون و خط حرکتشون رو به ترتیب نزدیکی زمان حرکت ببیند. ممکنه بار اول یه کم سر درگم باشید احساس کنید خیلی کار سخت و پیچیده ای هست. اما بعد از انجامش میبینید که زیاد سخت نبوده.


سفر با قطار در ایتالیا

سفر با قطار در ایتالیا

چطور بلیط قطار بخریم؟

  • خرید اینترنتی
  • خرید از گیشه های بلیط فروشی
  • خرید از دستگاههایی که شبیه به عابر بانکن و داخل سالن اصلی ایستگاه مرکزی هستند که با پول نقد خیلی راحت میتونید بلیط رو خریداری کنید.

نکات مهم در مورد روش سوم

  1. ممکنه کسانی بیان و بخوان کمکتون کنن و الکی پول بگیرن. لازم نیست خیلی راحته . به زبان های مختلف از جمله انگلیسی و ایتالیایی و.. میتونید بلیط رو بخرید.
  2.  بسته به قیمت بلیط پول داخل دستگاه بذارید. مثلا اگه بلیط ۱۰ یورو هست ۱۰۰ یورویی نذارید. چون تا حدی امکان برگشت پول وجود داره مثلا سقف ۲۰ یورو به شما باقی میتونه بده. سعی کنید پول ریز ۱۰ ۲۰ ۵۰ یورو ای داشته باشید.
  3.  شرکتا و برنامه قطار رو خوب توجه کنید. قیمت های ارزون هم میتونید راحت پیدا کنید. چون قطار هایی که شماره دار هستند و خالی میمونند. چند ساعت به حرکت قیمتاشون رو حتی از نصف هم کمتر میکنن. اینطوری . به نظرم روش سوم بهترین،کم دردسر ترین و راحتترین روش برای خرید بلیط هست.
نقشه قطار در ایتالیا

نقش تاجگذاری اردشیر

نقش تاجگذاری اردشیر


نقش تاجگذاری اردشیر یکی از دیدنی های شیراز است که در تنگاب فیروزآباد در 15 کیلومتری فیروزآباد قرار دارد. این نقش در ارتفاع قرار گرفته است . گردشگران تور شیراز که مایل باشند نقش و کتیبه را ببینند باید از درخت نارون روبروی پایه پل سنگی ویران شده صد متری بالاتر روند و از آنجا از رودخانه که لیز است و به سختی می‌توان با کفش از آن عبور نمود، بگذرند آنهم در ماههای تابستان و پائیز که سطح آب رودخانه پائین میآید.

نقش تاجگذاری اردشیر

در این نقش مظهر میترا تاج شاهنشاهی را باردشیر میدهد. پشت سر شاه کودکی که شاید ولیعهد (شاپور اول) بوده و پس از آن سه نفر از وزرا و امرای کشور دیده میشوند، که بحال احترام ایستاده‌اند. بین شاه و مظهر میترا نبشته‌ای پهلوی وجود داشته که اینک بسیاری از حروف آن ریخته و ضایع شده و تقریباً دیگر خوانا نیست. کمی دورتر در بیرون این متن بسوی جنوب نبشته دیگری است، در 7 سطر بخط درشت پهلوی که شرح مفصل و ترجمه آن ضمن همین نوشته بیان خواهد شد. اندازه این سنگ نگاره 2×3 متر است.

مظهر خدا و اردشیر درین حجاری مانند سنگ نگاره مراسم تاجگذاری اردشیر در نقش رجب، نمودار شده، تاج شاه ‌گومانند و دستش را بحال احترام بلند کرده است. کمی دورتر از مجلس تاجگذاری شخص کوتاه اندامی که شاید ولیعهد بوده و پس از آن سه نفر دیگر نقش شده. حلقه بین شاه و مظهر خدا و روبان آن تا پائین امتداد دارد. درازا و پهنای سنگ نگاره 3×5 متر و جلوی نقش صفه‌ای بعرض یک متر، سه نفر پشت سر شاه نیز دستهای خود را بحال احترام بلند کرده‌اند. بلندی نقش از کف رودخانه چهار متر است و بدشواری می‌توان از آن بالا رفت. برجستگی نقش زیاد و مخصوصاً نقش شاه و مظهر اهورامزدا، از سایرین برجسته‌تر است.

نقش تاجگذاری اردشیر

نقش تاجگذاری اردشیر

آبشار پشندگان فریدون شهر

آبشار پشندگان فریدون شهر

منطقه پشتکوه در شهرستان فریدون شهر واقع در جنوب غرب استان اصفهان یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق ایران می باشد. وجود مناطق جنگلی در محدوده ی روستاهای چالچرانه، کولاب، خوش میوه، گوه و دستگرد ودرختان جنگلی حفاظت شده روستای پشندگان که در دو طرف رودخانه ی هورو واقع شده و دارای درختان فراوانی است به این منطقه زیبایی منحصر به فردی داده است. شهرستان فریدونشهر بدلیــل بارش سالانه حدود ۷۰۰ میلیمتر دارای آبشارها و چشمه سارهای زیبای فراوانی است که خصوصاً در ارتفاعات پیشکوه و پشتکوه به چشم می خورد.

آبشار پشندگان فریدون شهر

آبشار پشندگان در فاصله 75 کیلومتری جنوب فریدونشهر، در پائین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه فریدون شهر قرار دارد. این آبشار در موقعیت جغرافیایی N3248 E4956 در استان اصفهان واقع است. ارتفاع این آبشار حدود 45 متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره های پائین دست جلوه ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می گذارد. وجود انواع  درختان جنگلی شامل سیب ، زالزالک ، بنه ، بلوط و گردو  و انواع  پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، جاده قلعه سرخ، میدانک اول و دوم، جاده پشتکوه موگویی به پشندگان امکان‌پذیر است. با تور اصفهان سفر کنید و از این منطقه که از تفریحات اصفهان است، لذت ببرید.

آبشار پشندگان فریدون شهر

شهر تاریخی دارابگرد

شهر تاریخی دارابگرد

دارابگرد، معنی شهر داریوش، نام یکی از 5 شهرستان ایالت پارس در ایران قدیم است که در تور شیراز می بینید. این شهر تنها شهر بنا شده به دست داریوش هخامنشی نبوده، اما شاید نخستین بنای مدور برپا شده به دست او بود که نام خود را بر آن نهاد. این شهر از کهن‌ترین شهرهای ایران و جهان محسوب می‌شود و پیشینه آن به بیش از 2500 سال می‌رسد. این شهر که از مهمترین دیدنی های شیراز است، در 6 کیلومتری جنوب شهر فعلی داراب در کنار جاده جدید داراب- شیراز قرار دارد.

شهر تاریخی دارابگرد

شهر تاریخی دارابگرد نخستین پایتخت سلسله ساسانیان و  یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران باستان است به طوری که قدمت آن به عصر هخامنشیان می‌رسد. در میان دشت وسیع و حاصلخیز داراب به دلیل شرایط امنیتی آن زمان و اهمیت شهر به صورت مدور بنا گردیده است و از این جهت در ردیف اولین شهرهای مدور داخل فلات ایران محسوب می‌گردد. این شهر تا قرن پنجم هجری آباد بوده، اما در این دوره به دلیل تهاجم گسترده سلجوقیان دچارآسیب و ویرانی می‌شود و اهالی به ناحیه جدیدی در شرق شهر فعلی به نام تنگ رمبه کوچ می‌نمایند و پس از حمله سلاجقه به ناحیه جدید به ناچار به محل فعلی داراب عزیمت می‌کنند.

سبک بنای شهر اقتباس از شهرهای قدیم بین‌النهرین باستان است. دیوار اطراف شهر باقی مانده و هنوز برخی از بقایای بناها از جمله کاخ و قلعه حاکم شهر بر فراز قله میانی دیده می‌شود. بنای شهر دارابگرد بر مبنای برخی روایات تاریخی منسوب به داراب پسر بهمن پسر اسفندیار کیانی بوده است. طرح و نقشه مدور شهر دارابگرد از اصول شهرسازی آسیای غرب اقتباس شده است و برای حفاظت از شهر خندقی پیرامون آن حفر کرده‌اند. محیط دیوار شهر حدود 6 کیلومتر است.

شهر تاریخی دارابگرد

گنبد نمکی دارابگرد یا دارابجرد در وسط دشت سرسبز و پهناور داراب سر از خاک بر آورده است. این کوه نمکی مرکز شهر باستانی دارابگرد می باشد که دیواری حلقوی آن را در برگرفته است. این مجموعه گردشگری باستان - زمین شناسی کم نظیر یکی از جمله آثار جذاب، دیدنی و تماشایی حوضه زاگرس در استان فارس است. شده و ارتفاع آن اکنون به حدود ۷ متر می‌رسد. شهر دارابگرد دارای چهار دروازه در چهار جهت اصلی است که مهمترین آنها دروازه غربی مشهور به دروازه استخر ودروازه شرقی به نام دروازه خورشید بوده از دو دروازه شمالی وجنوبی برای ورود وخروج آب استفاده می شده وشهر دارای یک سیستم آبرسانی کامل بوده است.

وجود ماده چسبنده‌ای در میان ملاط و گل به کار رفته در دیوار، سبب شده با گذشت بیش از 2500 سال این دیوار با تخریب کم پا برجا و استوار باقی بماند. پشت دیوار خندق بزرگی برای حفاظت بیشتر از شهر ایجاد نموده بودند که دسترسی به شهر را در مواقع خطر بسیار مشکل می‌کرده‌است. عمق این خندق بیش از ۱۰ متر و عرض آن حدود۵۰ متر بوده‌است که این قسمت نیز دچار فرسایش شده‌است. این خندق پیوسته مملو از آب بوده و به گفته مورخین در آن گیاهانی بوده که به دور پای افرادی که وارد خندق می‌شده‌اند می‌پیچیده و مانع از شنا کردن آنها می‌شده است. آب مورد نیاز خندق از رودخانه‌های اطراف از جمله رود بال تامین می‌شده است.

شهر تاریخی دارابگرد