تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

روستای چوپانان در اصفهان

روستای چوپانان

روستای چوپانان روستایی کویری است که در 165 کیلومتری نایین واقع شده است. چوپانان اولین روستایی است که چشمان مسافرانی که از سمت کویر به آن وارد می شوند را به خود جلب می کند و نخلستان زیبا و خیره کننده اش گردشگارن تور اصفهان را به وجد می آورد. این روستا از شمال شرقی 300 کیلومتر با استان سمنان فاصله دارد و از جنوب به استان یزد، از شرق به استان اصفهان و از غرب به قسمتی از استان یزد(طبس) منتهی می شود. اطراف چوپانان را ماسه زارهایی که به نام (ریگ جن) معروف است احاطه کرده است.

روستای چوپانان

کوهایی که به اطراف چوپانان زیبایی دو چندانی داده، کوههای « عباس اباد» که بزرگترین کوه آن منطقه است و کوهای «کوه عروسان»  و «کوههای کشکی ، زرمو ، کوه سفید و کوههای کوچه می باشد. سال هاست که اداره جنگلبانی و منابع طبیعی برای تثبیت شنهای روان اطراف چوپانان ،اقدام به کاشتن بوته های تاق نموده اند که تا حدودی توانسته اند اطراف را به منطقه جنگلی تبدیل کنند.

روستای چوپانان

چوپانان دارای یک مسجد جامع می باشد که ساختمان آن از خشت خام و گل می باشد و به همت مردم تا حدودی ساختمان قدیمی ترمیم شده است . «امام زاده سیدجلال الدین » در دامنه کوه در شمال روستا همانند نگینی در انگشتر می درخشد از زمانیکه اتوبوسهای اصفهان به مشهد از این جاده تردد می نمایند باعث شده زوار امام رضا پس از بازگشت از مشهد گاهی سری به این امام زاده هم بزنند، بویژه در تابستان .

روستای چوپانان

در 55 کیلو متری چوپانان «معدن سرب نخلک» وجود دارد که قدمت 2000ساله دارد محصولات این معدن که همان کنسانتره سرب می باشد را از عمق 300 متری معدن به بالا انتقال می دهد. این معدن 300 پرسنل دارد وتعدادی از پرسنل آنرا جوانان چوپانان تشکیل می دهند.

چوپانان در تابستان بسیار گرم است و بالعکس زمستانی بسیارسوزناک دارد به دلیل کویری بودن سرمای آنجا سوزناک است. در زمستان و ایام عید بادهای شدیدی می اید و باران های شدیدی می آید که گاهی آنقدر باران می آید که آب های باران ازکوههای اطراف به سمت روستا می آید وپشت سدهای خاکی جمع می شود که از آب آن برای کشاورزی استفاده میشود.

روستای چوپانان

 

مکان های دیدنی و گردشگری روستای چوپانان
ـ مسجد جامع چوپانان
ـ امامزاده سید جلال الدین
ـ غار بونو در چوپانان
ـ کارونسرای عباسی عباس اباد
ـ قلعه کبودان
ـ ریگ جن(کوچه ، چاله ریگها، رشته قناتها)
ـ حوض حاج مدرحیم
ـ حوض ابریشم
- کاروانسرای مشجری(منظریه)
ـ بوکند های معدن شیخ
ـ چشمه سارهای گراز ، کشکی، کرسم
ـ حوض شیخ حسن
ـ هِجَرگ
ـ صُوَر
- برجکهای باد شکن دشت

روستای چوپانان

 

بند بهمن کوار

بند بهمن کوار

بند بهمن یکی از سدهای مهم استان فارس به شمار می رود که در هفت کیلومتری غرب شهر کوار بر روی رودخانه قره آغاج بنا شده است. این سد مربوط به دوران ساسانی می باشد و  به بهمن پسر اسفندیار منسوب است. درازای بند به ۱۳۰ متر و ارتفاع آن در مرتفع‌ترین نقطه به ۹ متر می‌رسد. گردشگران تور شیراز برای دیدن این سد به ۵۸ کیلومتری شیراز می روند. چشم اندازهای کم نظیر و درخت های بلند و سرسبز بند بهمن باعث شده که مردم در بهار و تابستان بیشتر از بقیه فصل‌ها اینجا اتراق کنند و از طبیعت لذت ببرند.

بند بهمن کوار

بند بهمن که از جاذبه های گردشگری شیراز است، برای بالا بردن سطح آب و انحراف جریان آن از طریق کانالی به دشت کوار برپا شده است.  مصالح مورد استفاده در بنا، قطعات سنگ طبیعی کوهستان و ملات ساروج است. بند در محلی بنا شده که دو رشته کوه به هم نزدیک می شود؛ به صورتی که بخشی از بند بر بدنه سنگی کوه و بخش دیگر آن بر بستر سنگی رودخانه قرار گرفته و همین امر موجب استحکام و ماندگاری آن در طی دو هزار سال گذشته شده است. سیلاب‌های شدید رودخانه بعد از برخورد با دماغه‌ای که در مسیر سد وجود دارد، وارد مخزن پشت سد می‌شود و در این مسیر بخش قابل توجهی از سرعت و نیروی تخریبی خود را از دست می دهد.

مجرایی که آب سد را به دشت کوار منتقل می کند، در گوشه شرقی سد و در بدنه سنگی کوه احداث شده است. این آب بعد از تأمین آب کارخانه قند، وارد دشت کوار شده و مورد استفاده حدود ۲۰ روستا قرار می گیرد. این بند تمامی دشت کوار را از دوراهی جهرم تا حاشیه ی رودخانه قره آقاج که در 500 متری جنوب شهر کوار عبور می کند، مشروب می سازد.

بند بهمن کوار

 

شامونیکس شهر برفی در فرانسه

شامونیکس فرانسه

Chamonix

شامونیکس یکی از زیباترین شهرهای فرانسه در آغوش آلپ است. اگر علاقه مندان به ورزش های زمستانی هستید و یا حتی اگر به دنبال تجربه این هیجان وصف نشدنی در محیط جذاب و مدرن هستیید ، حتما شامونیکس را در برنامه تور فرانسه خود قرار دهید. این شهر در سال ۱۹۲۴ میلادی، نخستین میزبان بازی های زمستانه المپیک در جهان بوده است، به همین دلیل، نام آن برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
شامونیکس فرانسه

شامونیکس فرانسه

این شهر برفی زیبا سالانه  به خصوص در فصل زمستان، علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. گردشگرانی که به دنبال هیجانی وصف نشدنی از بازی های برفی، اسکی روی برف، هاکی روی یخ، یخ وردی، پاراگلایدر و… هستند. اگر در زمستان بر فراز کوه های مونت بلانک باستید، از تلکابین لذت ببرید و اجازه دهید چشمانتان با منظره ای فوق العاده از طبیعت بکر نوازش پیدا کند و شما فقط برف می بینید و برف. در سفرتان با تور اروپا به روستایی با مناظر منحصر به فرد چه در قلب زمستان و چه در تابستان پا می گذارید تا یکی از متفاوت ترین خاطرات خود را رقم بزنید

شامونیکس فرانسه

شامونیکس فرانسه

از جمله دیدنی های این شهر باید به مونت-بلانک (بلندترین کوه اروپای غربی) و مناطق اسکی در دره شامونیکس اشاره کرد. این شهر برای دوستداران اسکی بسیار جذاب است و حتی افرادی که تازه می خواهند اسکی شروع کنند نیز از امکانات بسیاری در شامونیکس بهره مند هستند. این دهکده زیبا با فراهم آوردن بهترین امکانات رفاهی و اقامتی منتظر گردشگران است. شما می توانید شبی را در اقامتگاه هایی لوکس بگذرانید و یا حتی در کمپ هایی در دل طبیعت از خودتان پدذیرایی کنید انتخاب با شماست! هرچند که سفر به این دهکده برفی بر هزینه های سفر شما می افزاید اما به جرات می توان گفت که این نقطه یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی شما خواهد بود.

شامونیکس فرانسه

شامونیکس فرانسه

شهر شامونیکس فرانسه

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه که یکی از شاهکارهای مهندسی راهسازی به شمار می رود، راهی کوهستانی از جاده‌های مرتبط به جاده ابریشم است که در دل کوه ساخته شده و جهرم را به لار متصل می‌کند. جاده ادویه در دوره صفویه در بندرعباس احداث شده و از شهرهای لار و جهرم نیز می گذشته و به اصفهان می رسیده است. راه ادویه، در کوه البرز که در جنوب شهر جهرم واقع است ساخته شده و در ادامه مسیر خود از لار به سمت خراسان بزرگ (از شمال افغانستان امروزی تا قوچان و طوس) می رود. اگر با تور شیراز سفر می کنید، برای دیدن جاده ادویه باید به 6 کیلومتری جهرم سفر کنید که قدمت آن به بیش از 400 سال می رسد.

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه که از جاذبه های گردشگری شیراز است، سال ها پیش برای حمل و نقل محصولاتی مثل ادویه مورد استفاده قرار می گرفت که از هندوستان به فارس وارد می شد و جالب این که آنقدر رونق و اهمیت داشت که تقریبا به اندازه جاده ابریشم شناخته شده بود؛ با این تفاوت که ابریشم از چین می آمد و ادویه از هند.

در زمانهای گذشته تجار و مردم در آن زمان محصولاتی مانند پارچه و ادویه را از هندوستان وارد بندر عباس و از آنجا به شهرهای دیگر از جمله اصفهان می بردند به همین دلیل نام ادویه را برای این جاده انتخاب کرده اند. اکنون تنها پنج کیلومتر از این جاده در شهرستان جهرم سالم باقی مانده است و حدود یک کیلومتر از آن جاده سنگ فرش است و بقایای آثاری تاریخی نیز در ادامه مسیر دیده می شود. همچنین بنابر اظهار برخی از کارشناسان در دوره صفوی نیز پلی در این منطقه ساخته شده که متاسفانه هم اکنون اثری از آن وجود ندارد.

جاده ادویه جهرم

در محدوده مسیر این جاده در نزدیکی روستای چاه تلخ چهار آب انبار و دو کاروانسرا وجود دارد اما از آن مسیر به بعد کوهستانی است و جاده سنگ فرش کوهستانی به چشم می خورد که در نوع خود یکی از شاهکارهای مهندسی و جاده سازی به شمار می آید.

شاردن از سیاحان به نام در سال 1059 هجری شمسی از جاده ادویه عبور کرده و در سفرنامه خود نوشته که در کوه البرز به عنوان سخت ترین و خطرناکترین کوهی که در ایران وجود دارد و جاده ای سنگ فرش شده با عرض بیش از چهار قدم تنها مسیر عبوری از این کوه است. در قله این کوه سه آب انبار وجود دارد که به دلیل خشکسالی بودن آب هستند.

راه ادویه با تمام جاذبه هایی که دارد، در فهرست میراث فرهنگی کشور جایی پیدا نکرده است. دو سال پیش اعضای انجمن میراث فرهنگی جهرم در خواست کتبی خود را مبنی بر شناسایی و حتی ثبت این اثر تاریخی به مسوولان میراث فرهنگی ارائه کردند اما متاسفانه تاکنون پاسخی از سوی آنها دریافت نشد.

جاده ادویه جهرم

بهترین وقت سفر به اصفهان

بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان برای خودش یک ایران است. با همان تفاوت در اکوسیستم، آب و هوا و اقلیم. سالانه میلیون‌ها گردشگر از اصفهان بازدید می‌کنند که بیشتر این بازدیدها در فصل بهار و به ویژه در ایام نوروز صورت می‌گیرد. بیشتر شهرت اصفهان، علاوه بر هوای معتدل آن، آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته (بخصوص از دوران صفویان) و گذر رودخانه زاینده رود از میان آن است. اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی تور اصفهان است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

استان اصفهان با توجه به تفاوت ارتفاعات در مناطق مختلف، دارای سه نوع آب و هوا است. در این استان فصول چهار گانه کاملا مشخص بوده، تابستان ها ملایم و زمستان ها سرد و پر برف است. آب و هوای بسیار خشک تا خشک گرم، آب و هوای نیمه مرطوب تا مرطوب سرد و آب و هوای نیمه خشک. به همین دلیل جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور محسوب می شود. شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و اصفهان که در شمال و شمال شرق هستند، دارای اراضی غیرقابل کشت، کویری، شن زار و بیابان است. حداقل و حداکثر مطلق دما در مرکز استان (شهر اصفهان) -۹/۲ و ۴۰/۸ درجه سانتیگراد و میزان بارندگی سالیانه استان ۱۴۹/۷ میلیمتر در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است. تعداد روزهای یخبندان مرکز استان در این سال نیز ۸۴ روز اعلام شده است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان شهری چهار فصل است. ولی متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل ارسال آب زاینده رود به شهرهایی همچون قم و یزد در برخی ماه‌های سال رودخانه زاینده رود خشک است که این مسئله هم از زیبایی اصفهان و هم از لطافت هوای آن کاسته است. هوای اصفهان در بهار بسیار معتدل و دل‌انگیز است. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن سرد است. هوای پاییزی این شهر در نیمه‌های فصل بیشتر به زمستان می‌گراید. به علت کم بودن وزش باد در فصل پاییز و زمستان و ایجاد پدیده وارونگی هوا، در برخی روزها انباشت آلودگی‌ها در مرکز شهر زیاد می‌شود. در این مواقع به سالمندان توصیه می‌شود که خانه را ترک نکنند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به اصفهان نیمه‌های فصل بهار است. در این زمان اصفهان دارای هوای مطبوع و پاک است.

بهترین وقت سفر به اصفهان